Mis mäng on Geoguessr ja kuidas see töötab?

 

Oled sa kunagi mõelnud, et suudaksid pilti nähes kindlaks teha asukohad ning linnad vaid teatud komponentide puhul? Nüüd on sul selleks võimalus, sest Geoguessr on mäng, kus orienteerumine saab uue tähenduse. 2013.aastal loodud geograafiline browseri mängu autoriks on Anton Wallen, rootslane kelle geograafia huvi võimaldas luua mängu, kus ise rändama ei pea ning teha saab seda virtuaalselt. Üle kogu maailma populaarsust kogunud mäng on muutunud nii populaarseks, et suunamudijad kasutavad seda oma kanalite loomiseks. 

 

2013.aasta aprillis oli Anton Wallen vaid tarkvara uuendaja, kes tol perioodil uuris lähemalt Google Maps API v3 komponenti ning otsustas luua väikese rakenduse. Ta kasutas API osa ja Google Mapsi enda tarkvara, et kombineerida mõlemad põnevaks mänguks. Mäng asetab mängija suvalisse asukohta kaardil ning palub tuvastada koht. Mida lähemale oled õigele asukohale, seda rohkem saab punkte. Mängus on 5 peamist (idu) asukohta, mille alusel mäng loodud on. 

 

Veebimängud erinevad teistest mängudest oma tarkvara poolest ning võimalusele mängida vaid veebiühenduse korral.  Geoguessr puhul on tegemist meelelahutusele suunatud veebimänguga, mis on olemas nii tasuta kui ka tasulise versioonina. Ka tasuline versioon ei ole kallis, makstes vaid 1.99 eurot kuus. 

 

Mängu mängimiseks toimi nii:

 

Ava veebileht https://www.geoguessr.com/ ning loo kasutaja. Kasutaja loomiseks piisab emaili aadressist või meilikonto abil registreerimisest. Emailiga registreerimisel saadetakse sulle meiliaadressile kinnitamislink, mille abil on võimalik kinnitada registreerimine ning luua endale salasõna. Hea kaitse loomiseks kasutage soovitatud salasõnu, mis aitab hoida sinu konto kaitstuna.

 

Esmalt pakub Geoguessr võimalust oma teadmisi proovida lihtsate ülesannete täitmisel. Treenimisel poetatakse teid kas Eiffeli torni ette või Colosseumi tänavale. Asukoht tuleb määrata vaatepunktist, kust suunas maamärgile vaadatakse. Ka 20 kilomeetri erinevusega tasutatakse mängijat 5000 punktiga.

 

Mida tuleks mängus jälgida?

 

Kõige enam tuleks jälgida maamärke, sest just nende alusel saab kõigepealt kindlaks teha kõige tõenäöolisemad kohad. Ameerika Ühendriikides kasutatakse nii Statue of Liberty, San Fransisco Golden Gate silda, Times Square ning teisi maa märke. Ülejäänud maailmas tuuakse näiteks näiteks riigid nagu Itaalia (Colosseum), Prantsusmaa (Eiffel) jne. Maailmakuulsad maamärgid ja ehitised on ideaalsed võimalused mängus heade punktide teenimiseks. 

 

Järgmiseks tuleks jälgida geograafilist paiknemist ning ilmasuundi. Selleks on abiks ülal pildil kompass, mis suunab ilmasuuna ning paiknemise. Juhul kui asukoht on teadmata, saab vähemalt kindaks teha kaardil paiknemise suuna, ehk suuna, mille poole on nn kaamera suunatud. 

 

Ilmastik on samuti faktor, mille abil on võimalik navigeerida. Kui tegemist on lumise tänavapildiga, saab aimu, et paiknetakse üleval pool ekvaatorit. Troopilise kliimaga riigid saab seega välja sõeluda ning keskenduda kõige tõenäolisemale asukohale. 

 

Tänavad ning maanteed jagunevad tänu oma märgistusele ka riigiti ning maailmajagudena, mis tähendab, et kui elektriliin on miskilt eriliselt disainitud, saab kaaluda asukoha määramist just tänu seile faktoritele.

 

Kui soovid proovida mängu raskemal tasemel, proovi random võimalust, kus kaardil võid paikneda ükskõik kus maailmajaos. 

 

Kui see ei olnud piisavalt lõbus mäng, siis miks mitte proovida ka teist tüüpi mänge, nii Eesti kui ka Läti online kazino veebisaitide. 

 

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

 

Loading